درخواست نمایندگی

|

|

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

امروزه رقابت در صنعت خرده فروشی، باعث رشد روز افزون فروشگاه های زنجیره ای شده است. اما از طرف دیگر، نحوه حسابداری فروشگاه های زنجیره ای و هایپرمارکت ها همواره چالشی برای مدیران این کسب و کارها بوده است. پایا افزار، امروز راهکاری را ارائه می دهد که بتواند تمام این چالش ها را رفع نموده و در جهت تسریع فرآیند فروش و بازرگانی، گامی مثبت بردارد.

چالش های حسابداری فروشگاه های زنجیره ای

نرم افزار حسابداری فروشگاه های زنجیره ای

یکی از جنبه های مهم برای انتخاب بهترین نرم افزار فروشگاه های زنجیره ای و هایپرمارکت ها توسط تصمیم گیرندگان یک کسب و کار، بهبود عملکرد سیستم ها می باشد که شامل پارامترهایی همچون سرعت، سازگاری، امنیت و کارایی است.

بهترین نرم افزار فروشگاه زنجیره ای و هایپرمارکت

راه حل پایا افزار برای رفع نیازها و چالش های فروشگاه های زنجیره ای

نرم افزار پیوند متشکل از سه بخش اصلی مدیریت مرکزی، مدیریت شعب و صندوق های فروش شعب می باشد که مدیریت متمرکز و تفکیکی مجموعه را به راحتی امکان پذیر می سازد. این نرم افزار، همانند نرم افزار حسابداری تحت وب پایدار به صورت آنلاین است و نیازی به فضای زیادی از سیستم جهت ذخیره سازی نیست. 

نرم افزار پیوند علاوه بر داشتن کلیه ویژگی های زیرسیستم های حسابداری یکپارچه مالی ، خريد و تداركات، فروش و بازرگانی، خزانه داری، اموال و دارایی های ثابت، حقوق و دستمزد، سیستم چند ارزی، اسناد تسعیر و غیره به صورت يكپارچه و در قالب يك سيستم جامع تحت وب، دارای ویژگی های مالی مورد نیاز سیستم های فروشگاه های زنجیره ای و هایپرمارکت ها نیز می باشد که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرد. البته هر یک از زیرسیستم ها با توجه به درخواست مشتری و نیاز وی، در اختیار قرار خواهد گرفت.

حسابداری مالی و ارزی و تسعیر ارز

_ تعریف شعب مختلف و امکان ثبت عملیات در این شعب

_ طبقه بندی اطلاعات و ارسال آن از مبدا به مدیربت مالی مرکزی

_ شناسایی هزینه ها و درآمدها به تفکیک هر واحد یا شعبه

_ تشخیص شعب سودآور یا زیان ده

_ امکان چیدمان هر نوع سرفصل حساب بر اساس نیاز مجموعه و سلیقه مدیران مالی

_ کدینگ حساب در 5 سطح به صورت درختی و نامحدود

_ تعریف کدینگ تفضیلی شناور

_ معرفی نامحدود ارز

_ امکان معرفی نرخ مبادلاتی و نرخ مرجع ارز

_ دریافت و پرداخت ارزی یا اسناد بهادار در خزانه داری

_ تعریف دسته چک ارزی

راهکار فروش، بازرگانی و پخش

_ قابلیت پشتیبانی کامل از سیستم فروش فروشگاهی و سیستم توزیع و پخش به صورت نامحدود

_ ثبت قرارداد بازاریابان

_ تعیین شرایط پورسانت به صورت ساده و پلکانی

_ تعیین قوانین فروش و تخفیفات و قیمت گذاری ها توسط مدیریت مرکزی و مدبریت هر شعبه به تفکیک شعب

_ سازگاری با کلیه سخت افزارهای فروشگاهی، بارکدخوان، فیش، پرینت و ….

_ صدور فاکتور در فضای لمسی دستگاه های دارای صفحه لمسی

_ امکان ارسال همزمان دستور چاپ فیش به چندین پرینتر

راهکار صدور فاکتور (صندوق سوپرمارکت)

_ امکان فروش یک کالا و خروج اجزاء تشکیل دهنده آن از انبار بر اساس BOM

_ امكان ثبت موقت فاكتور يك مشتری جهت تكميل خريد وی و صدور فاكتور برای مشتری ديگر و بازخوانی

_ فاكتور مشتری اول جهت تكميل عمليات

_ درج مبلغ فروش بر روی کارتخوان بانکی جهت تسریع در عملیات و جلوگیری از اشتباه کاربر

نرم افزار هایپر مارکت

راهکار پخش

✅ اعمال مدیریت درتعریف و بارگیری خوددروها

✅ تعیین رانندگان و جابجایی ها

✅ ارسال و دریافت کالا

✅ محاسبه پورسانت بازاریاب ها

راهکار باشگاه مشتریان

✅ در دسترس بودن اطلاعات مشتريان در تمامي شعب فروشگاههای تابعه به صورت آنلاين

✅ شناسایی مشتريان از طريق كد ملی، كارت ملی، كارت های هوا داری، كارتهای سازمانی الكترونيك و …

✅ امكان تعيين سياستهای فروش در شعب خاص بر اساس مناسبتهای مختلف

✅ تعيين سياستهای تشويقی و تخفیفی بر اساس نوع يا ميزان تعدادی و ريالی خريد مشتری از شعب مختلف در بازه های زمانی دلخواه

✅ تعیین سقف اعتبار مشتری جهت خریدهای اعتباری

✅ تخصیص کد قرعه کشی به فاکتورها به ازای مقدار خرید مشخص

✅ پنلsms برای ارتباط با مشتری به مناسبت های مختلف

راهکار انبارداری، حسابداری انبار و انبارداری سیار (PDA)

✅ امکان نظارت بر موجودی انبارها و تأمین موجودی به موقع انبارها جهت جلوگیری از کسری

✅ تعیین سریال جهت ردیابی کالا

✅ تعیین فرم های مختلف با خواص ریالی و مالی متفاوت

✅ ایجاد گردش کار میان فرم های مختلف انبار

✅ محاسبه موجودی تعدادی کالا بر اساس دو موجودی منطقی و واقعی

✅ استفاده از PDA در انبار مبتنی بر تبلت

راهکار خرید، تدارکات و لجستیک

✅ امکان ثبـت قـرارداد های قیمت گــذاری و خـرید

✅ سرشکن کردن هزینه های مرتبط با خرید بر روی بهای تمام شده کالا

✅ تعیین فرم های مختلف خرید با قابلیت شناسایی حسابداری مختلف،گزارشات تفکیکی

راهکار خزانه داری و موجودی نقد

✅ ساده سازی عملیات خزانه داری در كنترل نقدينگی هر كدام از شعب و به تفكيك صندوق های فروش

✅ مديريت وجوه نقد باقیمانده در هر صندوق

✅ تعیین کلیشه برای ثبت دریافت ها و پرداخت ها توسط مدیران خزانه

✅ ارتباط خزانه با سیستم های خرید و فروش برای تسویه فاکتورها

✅ تهیه گزارشات مربوط به مغایرت های بانکی

راهکار حقوق و دستمزد

✅ تعیین عوامل مختلف دستمزد به صورت کاملا پارامتریک

✅ ارائه کلیه گزارشات برای فرمت های مورد نیاز بیمه و دارایی و بانک

✅ صدور اسناد حسابداری اتوماتیک بر اساس هر نوع کدینگ مورد نیاز کاربر

راهکار اموال و دارایی های ثابت

✅ ثبت دارایی های ثابت به صورت خرید و ورود از انبـار و ورود از دارایی در جریان تکمیل

✅ امکان تعریف قوانین مختلف استهلاک به دلخواه کاربر

✅ کنترل اموال شعبه های مختلف و تغییر محل آنها

✅ رفع نیازهای تعمیر اموال، فروش، استهلاک پیش از موعد

✅ محاسبه استهلاک به تفکیک محل استقرار

راهکار سیستم تولید محصول

✅ تعریف ایستگاه های کاری در قالب یک پرونده تولید

✅ سرشکن نمودن سربارها در تمامی ایستگاه ها بر حسب نیاز کاربر

✅ ارتباط با زیر سیستم حقوق و دستمزد جهت محاسبه هزینه دستمزد بر مبنای ساعت کاری

نیازهای خاص حسابداری هایپرمارکت

  • نیاز تامین به موقع موجودی فروشگاه‌ها

در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل خریدهای با حجم بالا از تامین‌کنندگان و لزوم شارژ به موقع موجودی کالاها در فروشگاه‌ها و در سطح هر غرفه و قفسه، نیاز مبرم به کنترل موجودی در لحظه کالاها در سطح هر فروشگاه‌ و کل سازمان وجود دارد.

  • پیچیدگی مدیریت گردش کالاها

جلوگیری از راکد ماندن کالاهای کم فروش در فروشگاه‌ها، کاهش هزینه کالاهای انباشت شده و گردش سریع کالاها در فروشگاه‌ها یکی از چالش‌های اساسی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کاهش هزینه‌های سازمانی است.

  • رضایتمندی و وفاداری مشتریان

حجم بالای فروش در فروشگاه‌ها به تبع خود موجب معطلی مشتریان در پای صندوق‌های فروش می‌شود. پاسخ‌گویی به موقع و سریع به مشتریان و کاهش زمان انتظار آنها موجب رضایتمندی و وفاداری آنها خواهد شد. مدیریت فروشگاه باید با سیاست‌گذاری‌های فروش منعطف، سعی در حفظ مشتریان کنونی و افزایش مشتریان جدید داشته باشد.

  • ضعف کنترل‌های درون سازمانی

با توجه به وسعت فرآیندهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای و پیچیدگی فرآیند تامین و فروش مالی در فروشگاه‌های بزرگ، کنترل‌های درون سازمانی اعم از صندوقداران، غرفه‌داران و فروشگاه از اهمیت ویژه‌ای برای سازمان برخوردار است. این کنترل می‌تواند در هر سطح سازمان مورد نیاز باشد.

  • جمع‌آوری و پردازش حجم بالای اطلاعات فروشگاه‌ها

حجم بالای اطلاعات فروشگاه‌ها به دلیل تراکنش در لحظه و با حجم بالا، مدیریت سازمان را در تحلیل روندهای فروش برای تصمیم‌گیری در سطح کلان همچون فرآیندهای تامین و فروش کالاها و در سطح خرد مانند نحوه چینش کالاها با توجه به سبد کالای مشتری دچار چالش می‌کند. این امر باعث کند شدن تصمیم‌گیری مدیریت سازمان و فروشگاه و در نتیجه عدم انعطاف‌پذیری در قبال تغییرات محیطی مانند خواسته و نیازهای مشتریان می‌شود.

  • مدیریت مالی متمرکز در فروشگاه و دفتر مرکزی

یکی از نیازهای اساسی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، یکپارچگی فرآیندهای مالی در بین واحدهای مالی، بازرگانی و انبار در سطح فروشگاهی و سازمان است. پاسخگویی به مراجع قانونی در زمان مناسب و اطلاعات کافی برای سازمان مهم و حیاتی است.

  • سرعت در عملیات فروشگاه

سرعت عملیات در فرآیندهای فروش و انبارداری فروش یکی از چالش‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای در افزایش درآمد محسوب می‌شود. پشتیبانی از حجم زیاد مشتریان با حجم بالای تراکنش‌های فروش از ریسک‌ها و دغدغه‌های اصلی این صنعت محسوب می‌شود.

  • نیاز به انجام مدل‌های متنوع تسویه (اقساطی، اعتباری و)

یکی از سیاست‌های مراکز خرده فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای افزایش حجم فروش استفاده از روش‌های تشویقی و خاص برای دریافت مبالغ فروش خود است. مدیریت و کنترل اطلاعات تسویه فاکتور‌ها با استفاده از ارائه اعتبار به مشتریان، فروش اقساطی، دریافت بن‌ها و کارت‌های تخفیف سازمانی و… از مشتریان یکی از مهم‌ترین چالش‌های مدیران این صنعت است.

شرکت هایی موفق خواهند بود که بتوانند با حداکثر چابکی، تنوع کالا، کمترین هزینه و بهترین دسترسی، بیشترین مشتری را جذب کنند و بتوانند در آن ها به نحو ایجاد وقاداری کنند.

راهکار مالی پایا افزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست دمو و کسب اطلاع دقیق تر از ویژگی های نرم‌افزار  می توانید این فرم را تکمیل کنید.

کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.