پادکست نرم افزار crm
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان(crm برای سازماندهی اطلاعات مخاطبان و مدیریت ارتباط با مشتریان جاری و آینده سازمان است. ممکن است فکر کنید که با استفاده از لیست مخاطبان گوگل هم میتوانید این کار را انجام دهید و لیستی از مشتریان و اطلاعات آن داشته باشید، اما باید بدانید که نرم افزار crm چیزی بیش از این در اختیار شما خواهد گذاشت. نرم افزارهای crm حول روابط گردش میکند.
شما میتوانید با افراد مختلف در یک شرکت رابطه ایجاد کنید و مذاکراتی که در یک حوزه کاری انجام شده را پیگیری کنید. در واقع crm کمک میکند که یک دید کلی از مخاطبین به دست بیاورید و کار یا صحبت را از نقطهای که پایان یافته بدون اتلاف وقت از سر بگیرید. Crm مانند یک مانند شبکه اجتماعی کوچک است که در آن شما افرادی که برای کسب و کار شما مهم هستند، را حفظ میکنید.
این نرم افزار تمامی فرایندهای ارتباط با مشتری را مدیریت میکند و از مراحل ابتدایی کسب و کار که شامل بازاریابی فروش محصولات ،پروژه های انجام شده داخل شرکت ، روند تولید محصولات ،فروش و ارائه ی خدمات پشتیبانی بعد از فروش را شامل میشود.
نرم افزار CRM میتواند اطلاعات کامل هر مشتری را به کاربر مخصوص خود ارائه دهد. علاوه بر این میتواند تمامی اطلاعات تاریخچه ی کاری مشتری با شرکت یا کسب و کار را بصورت دقیق به کاربر بدهد.
اطلاعاتی مانند تاریخ معاملات،هزینه ها،مقدار خرید مشتری،نحوه ی پرداخت،چگونگی سفارش و تحویل محصول،زمان عقد قرارداد و روند خرید مشتری به صورت فصلی یا ماهیانه و یا سالیانه.این امر باعث ایجاد دید ۳۶۰ درجه ای نسبت به مشتری و ارائه ی خدمات دقیق تر و شناخت کامل تر میشود و در نهایت میتواند میزان سود دهی به کسب و کار را تخمین بزند.
برای خواندن مطالب درمورد اتوماسیون اداری و bpms میتوانید:
ویژگی های نرم افزارCRM
نرم افزار CRM باید دارای ویژگی هایی باشد که برای کاربر راحت و در دسترس باشد.یکی از این ویژگی ها مدیریت تماس هاست به این صورت که بعد از تماس مشتری نرم افزار روند خرید و پیشرفت و تقاضای مشتریان را بتواند به صورت تاریخچه دربیاورد و در مواقع نیاز یادآوری کند.
در واقع کلیه ی اطلاعات مشتری پس از تماس اول را ذخیره و در مواردی که اطلاعات مشتری با شرایط محصول یکی بود، بتواند نیاز مشتری را تشخیص دهد و با برقراری ارتباط صحیح و موثر به مشتری مورد نظر محصول را ارائه کند.
با پیشرفت تکنولوژی در تمام زمینه ها،داشتن نرم افزاری که درتمام اماکن و نقاط قابل دسترس باشد و دسترسی راحت به آن داشته باشیم حائز اهمیت است.
نرم افزار CRM میتواند بر روی گوشی های هوشمند نصب شود و عملکرد یکسانی داشته باشد در نتیجه اکثر صاحبان کسب و کار میتوانند خیلی راحت به اطلاعات مشتریان در هر لحظه بر روی گوشی موبایل خود دسترسی داشته باشند و این امر بسیار مهمی در عصر تکنولوژی های پیشرفته محسوب میشود.
سیستم crm کمک میکند تا مشتریان بالقوه را سریعتر و دقیقتر شناسایی و آنها را دسته بندی کنید. با تمرکز درست روی مشتریان بالقوه، میتوانید فرصتهای فروش را اولویت بندی کنید و در بازاریابی نیز امکان شناسایی مشتریان بالقوه که به توجه بیشتری نیاز دارند را شناسایی و روی آنها بیشتر کار کنید تا به مشتری تبدیل شوند.
زمانی که دید کامل و دقیق درباره مشتریان و چشم انداز کارتان داشته باشید، بخش بازاریابی و فروش میتوانند به صورت متمرکزتر و با انرژی بیشتری روی مشتریان واقعی کار کنند.
با نرم افزار crm میتوانید مشتریان خود را بهتر بشناسید و فرصتهای پیش فروش و فروش مکمل را مشخص کنید و به شما اجازه فروش بیشتر به مشتریان فعلی را خواهد داد. این مسئله منجر به ایجاد روابط پایدار و سودمند با مشتریان خواهد شد.
این برنامه به شما کمک میکند که مشتریان را به صورت ۲۴ ساعته پشتیبانی کنید و پرسشهای آنها را پاسخ دهید. کارکنان به سرعت تشخیص میدهند که مشتریان چه چیزی سفارش دادهاند و میتوانند مجموعهای از تعاملات کاربران را داشته باشند که در نهایت منجر به ایجاد یک لیست برای پاسخگویی به سوالات میشود.
سیستم crm خوب اطلاعات را از منابع مختلف جمع آوری میکند. بنابراین میتوان این سیستم را همانند یک شنونده صدای مشتری در نظر گرفت که به ما میگوید مشتریان چه احساسی دارند و چه چیزهایی درباره سازمان میگویند. این کار به صاحبان کسب و کار کمک میکند که مشکلات و شکافها را شناسایی و برای حل آن تلاش کنند.
از دیگر ویژگی های مهم یک نرم افزار CRM قابلیت تحلیل است. اطلاعات ورودی مشتریان تا مادامی که نتواند ما را به نتیجه ی خاص آماری برساند بی فایده است. ما به تحلیل داده ها برای بررسی روند رشد و صعود و یا زیان و سقوط کسب و کار نیاز داریم،برای خدمت رسانی و تولید محصولات متناسب با نیاز مشتری به بازه های آماری خرید در فصول مختلف نیاز داریم و در کل ما نیازمند دانستن جزئیات بصورت طبقه بندی شده در قالب آمار و اعداد و ارقامیم تا بتوانیم با برنامه ریزی صحیح و قابل اجرا به روند رشد کسب و کار بپردازیم.
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری با توجه به اسمش باید بتواند مانند پزشک برای هر بیمار نسخه ی منحصربفرد بنویسد. ما با دانستن نیاز مشتری و علایق و سلایق و درخواست هایش به خدمات خصوصی و سفارش سازی شده برای هر مشتری میپردازیم تا بتوانیم نیازش را تامین کنیم.
ویژگی دیگری که خیلی برایمان اهمیت دارد سادگی نرم افزار CRM است. چراکه هرچقدر نرم افزار ساده تر باشد و بتوان بصورت آسان تری با آن ارتباط برقرار کرد کارمندان برای استفاده از آن اشتیاق بیشتری دارند و نتایج حاصل از استفاده از این نرم افزار نیز بهتر میشود چرا که با الگوهای ساده میشود ارتباط موثرتر برقرار کرد.
چگونه نرم افزار crm رایگان تهیه کنیم؟
نرم افزار crm رایگان در وب وجود دارد. این نرم افزارها اغلب به زبان انگلیسی هستند. نسخه رایگان این نرم افزارها معمولا خدمات کمتری در مقایسه با نسخه پولی ارائه میدهند. اما شما میتوانید برای انجام برخی از کارهای خود از این نرم افزار استفاده کنید.
نرم افزار crm میتواند به یک سازمان کمک کند تا دید بهتری نسبت به تجارت، مشتریان و مجموعه کاری خود داشته باشد. با این برنامه میتوانید نیازهای مشتریان را شناسایی و برای ایجاد ارتباط بهتر و کسب رضایت مشتری تلاش کنید و تجارت خود را گسترش دهید.

برای خواندن مطالب درمورد نرم افزار اتوماسیون اداری میتوانید:
برای فردی که دارای کسب و کار است یادگیری این نرم افزار باعث تسلط بیشتر و دید وسیع تر نسبت به تمام مراحل کسب و کارش میباشد. همچنین جذب نیروهای جدید و مشتریان بالقوه ای که میتوانند با استراتژی مخصوص به مشتریان بالفعل تبدیل شود و هر مشتری نرخ خرید تکرار شونده ی بیشتری داشته باشد.
تصمیم گیری با علم به آینده ی کسب و کار بصورت تحلیل داده ها و افزایش میزان اشتیاق پرسنل در اجرایی کردن امور مرتبط با کار نیز از مزایای یادگیری این نرم افزار است. افزایش سرعت تمام پروسه ها و اجرای پروتکل ها به آسانی قابل برنامه ریزی و انجام میشود.
کمپانی نرم افزاری مانند ماکروسافت که نسخه های زبان انگلیسی تولید میکند و تعدادی شرکت داخلی به صورت انحصاری و یا غیر انحصاری این محصول را ارائه میدهند و با توجه به نیاز کسب و کار هر فرد لازم است تا بصورت اختصاصی ویژگی های محصول شرکت های مختلف را بررسی کرده و متناسب با نیازش یکی از محصولات را انتخاب کند.
قیمت نرم افزار CRM چه مقدار است؟
قیمت این نرم افزار با توجه به ویژگی های سیستمی که برای کسب و کار خود میخواهیم اجرا کنیم متفاوت است. اینکه میخواهیم در کدام در کدام بخش از بازاریابی تا فروش و خدمات پس از فروش،بررسی فعالیت ها و مدیریت آنها مانور بیشتری بدهیم قیمت ها با تغییر روبرو میشوند.
نرم افزار CRM ابزاریست که در کسب و کارها برای مدیریت قسمت های مختلف بکار میرود. این نرم افزاز توانایی یکپارچه سازی اطلاعات مشتریان را داراست و میتواند تمامی بخش های یک کسب و کار را به یکدیگر ارتباط دهد و اطلاعات موردنیاز هر قسمت را دراختیار کاربر قرار دهد.
از ویدیوهای آموزشی که بصورت رایگان در سایت های مختلف قرار داده شده است تا دوره ها و کلاس هایی که برای نرم افزارهای مختلف ارتباط با مشتری تهیه شده است. حتی گاهی یادگیری از یک همکار مسلط میتواند گزینه ی مناسبی برای آموزش باشد.
از مزایای یادگیری این نرم افزار که بسیار چشم گیر و دارای اهمیت است،افزایش میزان فروش،افزایش میزان بهره بری از روند تولید و فروش و تقویت قدرت خدمات پس از فروش میباشد.
قیمت این نرم افزار با توجه به ویژگی های سیستمی که برای کسب و کار خود میخواهیم اجرا کنیم متفاوت است. اینکه میخواهیم در کدام در کدام بخش از بازاریابی تا فروش و خدمات پس از فروش،بررسی فعالیت ها و مدیریت آنها مانور بیشتری بدهیم قیمت ها با تغییر روبرو میشوند.
- نمونه های نرم افزار CRM چیست؟
بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) شامل Salesforce.com، Freshworks CRM (تازه فروشی ها)، HubSpot CRM، Pipedrive، Insightly، Microsoft Dynamics 365 (Microsoft Dynamics CRM سابق) و Zoho CRM است.
- ۵ سیستم CRM برتر کدامند؟
CRM واقعاً ساده سیستم ها. نرم افزار Really Simple Systems CRM شامل همه مواردی است که شما برای مدیریت فروش و بازاریابی خود در یک سیستم همه در یک سیستم نیاز دارید. …
پیپ درایو Pipedrive ابزاری اختصاصی برای مدیریت فروش است…
Zoho
Insightly
Nutshell
- آیا CRM یک نرم افزار است؟
نرم افزار CRM (نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری) که گاهی اوقات به عنوان نرم افزار اتوماسیون نیروی فروش (SFA) نیز شناخته می شود، به مشاغل کمک می کند تا تعاملات مشتری را در یک سیستم ثبت سابقه ردیابی و مدیریت کنند. CRM تعاملات بین یک کسب و کار، چشم اندازهای آن و مشتریان فعلی آن را ثبت می کند.