گروه نرم افزاری پایا

راهکار صنعت توزیع و پخش پایا

شرکت‌های پخش که در صنایع مختلف اعم از دارو، مواد غذایی، محصولات بهداشتی و …، وظیفه ی توزیع محصولات کارخانجات، فراورده کشاورزی و یا کالاهای وارداتی را عهده دار هستند نقش حیاتی اقتصاد کشور ایفا می‌کنند.

این شرکت‌ها، که واسطه‌ای مهم بین تولیدکنندگان یا وارد کنندگان با مصرف‌کنندگان هستند، در ارسال کالاها  برای عمده فروشان و یا مصرف کننده ی نهایی نقش بی‌ بدیلی دارند. پیشرفت‌ تکنولوژی، به کمک این شرکت‌ ها آمده تا بتوانند بهتر و بیشتر از گذشته، عملیات اجرایی و وظایف اصلی خود را با سرعت، دقت و با کیفیت بالا انجام دهند.

چالش های صنعت توزیع

فرایند توزیع و پخش، عملیاتی سخت، حساس و نیازمند برنامه ریزی دقیق است که می تواند به عنوان یکی از جایگاه های ویژه ی کشور در موضوعات مختلف از جمله اشتغال، نقش پیشران داشته باشد. لکن شرکت های فعال در این حوزه، با چالشهای بسیاری دست و پنجه نرم می کنند:

  • مدیریت رانندگان و موقعیت مکانی آنها
  • جابجایی در بین مامورین توزیع کالا
  • اطمینان خاطر از دریافت کالا توسط مشتری
  • محاسبات پورسانت توزیع کنندگان کالا که بعضاً بصورت هرمی انجام می شود.
  • عدم پوشش اینترنت در برخی مناطق
  • پخش سرد و گرم بصورت همزمان

پیشنهاد شرکت پایا افزار

شرکت پایا افزار با 2 دهه تجربه ی ارائه ی راهکارهای نرم افزاری، برای رفع دغدغه ی شرکت های فعال در حوزه ی توزیع و پخش، راهکار مربوط به این شرکت ها را در به عنوان یکی از زیر سیستم های ERP خود عرضه نموده است. در راهکار توزیع و پخش پایدار، علاوه بر راه حل های متنوع برای دغدغه های فوق، با توجه به کار در بستر یک سیستم یکپارچه، کلیه ی بخش های سازمان نظیر انبارداری، مالی، منابع انسانی و … ، یک سازمان یکپارچه تشکیل شده و توزیع کالا بصورت کاملاً سیستماتیک، برنامه ریزی و اجرا می گردد.

خواه مجموعه بصورت پخش سرد و با سفارش گیری توسط بازاریابان تلفنی فعالیت کند، و خواه ویزیتورها همراه کالا به مشتری مراجعه نمایند و کالا در لحظه تحویل مشتری داده شود، و حتی ترکیب این دو حالت، بصورت کاملا هوشمند و هدفمند مدیریت می شود.