گروه نرم افزاری پایا

نرم افزار بهای تمام شده

admin نیم‌رخ

.

نرم افزار بهای تمام شده پایدار به مدیران تولید کارخانجات کمک می کند تا بهای تولید شده کالاهای خود را در قالب ایستگاه های کاری محاسبه نمایند.

آنچه که یک مجموعه تولیدی را به موفقیت می رساند، تولیدی با کیفیت بالا و قیمت تمام شده پایین است تا واحد فروش شرکت بتواند با حاشیه سود بیشتر، سیاست های بازرگانی خود را پیاده کند. نرم افزار بهای تمام شده مربوط به موسساتی است که می خواهند از بهای تمام شده محصولات تولیدی خود اطلاعات کاملی برای مدیریت  کنترل بهتر کار خود داشته باشند.

نرم افزار بهای تمام شده طوری طراحی شده است که در ابتدا کاربر می تواند کالاهایی که قرار است در جریان تولید قرار بگیرند را تعریف  بعد از تعریف فرمل تولید برای هر محصول تولیدی یک نتیجه کلی از بهای تمام شده را تهیه و در اختیار مدیریت قرار دهد. در نتیجه نرم افزار بهای تمام شده می تواند مدیریت را برای تصمیم گیری بهتر و موثرتر در این امر یاری دهد.

پیش نیاز استفاده از نرم افزار

اطلاعاتی که یک کاربر برای استفاده از این بخش لازم است بداند دو قسمت می شود:

این اطلاعات مربوط به تعریف کالاها، انبارها، انتقال کالا برای تولید و غیره می باشد. توجه کنید که برای تعریف کالا این نکته ضروری است، کالایی که تولیدی شرکت است باید در قسمت مربوط به انبار،کالای ساخته شده تعریف گردد.

این قسمت شامل: طریقه تعریف فرمول تولید، قراردادن محصول در جریان تولید، تعیین تعداد محصولات تولیدی، تعداد محصولات مرجوعی در نهایت ثبت بسته شدن یا نیمه تمام ماندن کالای در جریان تولید و ثبت سند حسابداری بهای تمام شده، مجوز خروج و رسید کالای تولیدی به انبار است.

– تعریف ایستگاه های کاری در قالب یک پرونده تولید

– صدور اسناد حسابداری در هر مرحله به صورت اتوماتیک

– سرشکن نمودن سربارها در تمامی ایستگاه ها بر حسب نیاز کاربر

– امکان خروج محصولات هر ایستگاه و انتقال مواد باقی مانده به ایستگاه بعدی

– ارتباط با زیر سیستم حقوق و دستمزد جهت محاسبه هزینه دستمزد بر مبنای ساعت کاری

نرم افزار تولید با فراهم آوردن اطلاعات دقیق از وضعیت برگه‌های تولید، میزان موجودی پای کار، عملکرد ماشین‌آلات و پرسنل تولید، قدرت تصمیم‌گیری مدیران تولید سازمان شما را ارتقا می‌دهد.

بخش های نرم افزار بهای تمام شده

در هر فعالیتی تهیه و جمع اوری اطلاعات اولیه و پایه ضروری می باشد. نرم افزار بهای تمام شده این مورد را به صورت کامل در خود گنجانده است. به طوری که در ابتدا می توان اطلاعات اولیه و پایه را برای کارایی بهتر در هنگام استفاده کاربر در سیستم تهیه نمود. بنابراین استفاده از نرم افزار حسابداری امری مهم است.

برای بدست آوردن بهای تمام شده در سیستم پایا چند حالت وجود دارد:

این فرمول برای محصولاتی که به صورت انبوه و مشابه تولید می گردند، می بایست مشخص شود. برای بدست آوردن بهای تمام شده یک محصول در تولید باید مقدار مواد اولیه، دستمزد و سربار مشخص شود. بنابراین سیستم با تشخیص اطلاعات رودی کاربر، بهای تمام شده محصول تولیدی را محاسبه می نماید.

مشخص کردن دستمزد و سربار موردنیاز محصول در حین تولید برای محصولاتی که بنابر سلیقه مشتریان تولید می شوند. در حین تولید نیز می توان به فرمول تولید تعریف شده یکسری موارد را اضافه و یا کسر کرد.

در برخی موسسات هنگام تولید یک محصول اصلی ممکن است چند محصول فرعی نیز همزمان با تولید محصول اصلی، تولید شوند و دارای ارزش ریالی نسبتا بالایی باشند که لازم است این محصولات در اسناد و انبار گزارش شوند (مثلا در هنگام تولید فرآورده های نفتی).

از طرفی ممکن است که این محصولات از ارزش کمی برخوردار باشند  برای موسسه به صرفه نباشند که انها را در موجودی های خود گزارش نمایند. بنابراین بادی این محصولات را به عنوان ضایعات از انبار خارج نمایند که با خارج نمودن کالاها از انبار به عنوان ضایعات سیستم به صورت اتوماتیک آنها را با توجه به نوعشان در عملیات مالی موسسه گزارش خواهد داد.

در چرخه توليد ممكن است بنا به دلايلی كالايی ضايع و يا به طور كلی از بين برود، كه اين ضايعات بايد بسته به نوع (الف: ضايعات عادی ب: ضايعات غير عادی و يا فوق العاده) شناسايی و در صورت های مالی گزارش شوند. در مواردی ممكن است اين ضايعات قابل بازيافت بوده و به انبار برگشت داده و مجدداً در چرخه توليد قرار گيرند . يعنی به موجودی مواد و كالا چه در انبار (مقداری) و چه در مالی (ريالی) اضافه گردند.

بعد از طی كردن مراحل فوق جهت توليد محصول ، می بايست تنظيمات نهايی برای بدست آوردن بهای تمام شده محصول توليدی و همچنين مشخص كردن ضايعات و مواد مرجوعی به انبار و در نهايت انتخاب انباری كه كالا بعد از تولید، وارد آن می شود انجام گيرد.

این بخش شامل: فرم پرونده تولید، فرم ایستگاه تولید و فهرست برگه های ایستگاه تولید از جمله: برگه های تولید، ورودی به ایستگاه تولید، خروجی از ایستگاه تولید و هزینه های سربار تولید می باشد.

بعد از انجام يك پروژه توليدی، تعريف فرمول توليد، تعريف سربار، ثبت پرونده توليد محصول، درخواست مواد از انبار، ثبت مقدار كالای توليدی، مرجوعی و ضايعات انتظار می رود بهای تمام شده محصول قابل مشاهده و برای تصميم گيری در اختيار مديريت قرار گيرد. چنانچه اطلاعات بهای تمام شده به گونه ای مبهم و غلط ارائه گردد موجب گمراهی مديران تصميم گيرنده و در نتيجه از دست دادن بازار فروش و نهايتاً تعطيلی بنگاه اقتصادی خواهد شد.

شایان ذکر است که بر اساس حرفه شما و پس از نیازسنجی بخش های تخصصی تر به نرم افزار تولید اضافه می شوند.

با توجه به اینکه نرم افزار تولید باید برای اساس میزان نیاز شما به امکانات آن طراحی شود بنابراین میتوان این نتیجه را گرفت که نرم افزار تولید جزو موراد مهم است.

راهکار مالی و نرم افزار erp پایا افزار


admin نیم‌رخ

با نویسنده مقاله آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با پایا، به قله فکر کن

حل تمام مشکلات مالی و حسابداری تان را به پایا بسپارید.


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/oftnet/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/oftnet/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420