گروه نرم افزاری پایا

استخدام حسابدار یا خرید نرم افزار حسابداری

admin نیم‌رخ

.

سر و كله زدن با مسائل مالى، اصلا كار ساده اى براى تجار نيست.

مسلما به اندازه اى كه براى شروع كردن كار خود اشتياق داريد، براى مديريت حساب هاى مالى خود شايد حوصله نداشته باشيد.

با این حال، شما به عنوان یک کارآفرین می دانید که مديريت مسائل مالى برای رشد یک تجارت موفق بسیار مهم است و شما گاها مجبور هستيد بعضى از كارها را خودتان باد بگيريد تا سلامت مالی شرکت شما حفظ شود.

به هر حال شما برای مدیریت امور مالی شركت خود گزینه های مختلفی در پيش رو داريد و لازم نیست همه این کارها را خود به تنهایی انجام دهید.

استفاده از یک نرم افزار حسابداری منسجم مى تواند نخستین گام باشد. 

سپس با رشد شغل شما و مشخص شدن اطلاعات مالى مى توانيد از يك حسابدار استفاده كنيد.

در حالی که استخدام یک حسابدار ممکن است یک گام خيلى بزرگ برای تجارت شما به نظر برسد، ولى در نظر داشته باشيد كه با سپردن اين كار به  یک متخصص با تجربه ممكن است وقت شما ازاد شود و شما بتوانيد به مسائل رقابتى و تقويت نقاط قوت تجارت خود بپردازيد.

نكته اصلى دانستن اين است كه چه اطلاعاتى را بايد خصوصى حفظ كرد و چه مسائلى را حسابدار شما بايد مديريت كند تا بهترين بازدهى را داشته باشيد.

بودجه

درست است!

تجارت شما هم به اندازه زندگى شخصى شما نياز به بودجه دارد، حتى شايد هم بيشتر!

هر تجارتى را كه مى خواهيد آغاز كنيد و يا در حال حاضر آغاز كرده ايد، بايد بدانيد كه پول شما در كجا هزينه مى شود، در چه زمانى اين پول با سودش باز خواهد گشت و قراراست چگونه دوباره هزينه شود.

نرم افزار حسابداری دارای بودجه بندی یکپارچه است.

همچنین هنگامى كه در مورد بودجه صحبت مى كنيم، شامل هزينه هاى شما هم مى شود!

وقتی صحبت از نرم افزار حسابداری است، معمولا يك هزینه ماهیانه به شما ارائه مى شود كه به وسيله آن مى توانيد به راحتى هزينه هاى خود را دنبال، مديريت و پيش بينى كنيد.

وقتی صحبت از حسابدار می شود، ساختار هزینه می تواند تغییر کند.

يعنى ممكن است هزينه ها را نتوان مانند نرم افزار حسابدارى پيش بينى كرد، به خصوص اگر مطمئن نباشيد كه چه زمانى مى خواهيد از اين اطلاعات استفاده كنيد.

مسائل پیچیده ى حسابداری

یک حسابدار در مورد مسائل پیچیده تر حسابداری تجربه و تخصص قابل توجهی را مى تواند به شما ارائه دهد.

شما می توانید از تجربیات آنها در موارد پيچيده حسابدارى استفاده كنيد.

اكثر این مسائل پیچیده مربوط به شرکت های بزرگتر هستند، به خصوص براى شركت هايى كه در كشورهاى ديگر شعبه هايى دارند و فرد مى بايست از كشور محل سكونت خود مسائل مالى را در كشورهاى ديگر مديريت كند.

اگر در یک صنعت خاص مشغول به کار هستيد، برخی از برنامه های حسابداری وجود دارند كه دارای الگوهای پیش ساخته برای نشان دادن پیچیدگی های مسائل مالى صنعت شما هستند.

دخالت شخصى

گاها صاحبين مشاغل به چيزى بيشتر از يك مشاور احتياج دارند – و حسابدار مى تواند اين نقش را در شركت شما ايفا كند.

آنها مى توانند روابط مورد نياز را برقرار كنند،  تجارت شما را معرفى كنند و به دقت شما را مشاوره دهند.

ولى شما به خاطر اين تجربيات شخصى هزينه پرداخت مى كنيد.

دستمزد حسابدارها ممكن است چيزى بين صد تا هزار دلار در ماه باشد، اما انها به دليل در اختيار گذاشتن تجربيات خود در مواقع حساس مى توانند هزينه اضافى از شما بگيرند.

شما همچنان مى توانيد يك حسابدار استخدام كنيد تا از نرم افزار نيز استفاده كند- پس در نظر داشته باشيد كه استخدام يك حسابدار به معناى بى نياز شدن از نرم افزار نيست.

اتوماسیون حسابداری

اگر یک حسابدار استخدام کنید، بايد يك نسخه از هزینه های خود، رسیدها، صورت های بانکی، صورت های کارت اعتباری و غیره را در اختیار آنها قرار دهید.

سپس حسابدارها اين اطلاعات را بايد به صورت دستى وارد سيستم كند و گزارشات شما را مورد محاسبه قرار دهد.

با نرم افزارهاى حسابدارى امروزى، به ويژه با به وجود آمدن حسابدارى ابرى، همه ى كارهاى مربوط به حسابدارى اتوماسيون شده اند!

برنامه نرم افزار حسابداری شما می تواند به طور خودکار معاملات بانکی را بارگیری و همگام سازی کند، آنها را طبقه بندی کرده و هنگامى كه شما خواب هستيد و بدون هيچ هزینه اى براى حسابدار، مى تواند گزارش هاى مالى شما را آماده كند.

همه برنامه ها هنگام بارگیری و همگام سازی معاملات خيلى هم دقیق نیستند.

برخی از آنها اضافه کردن هزینه های بانکی را فراموش می کنند، و برخى ديگر نيز اين هزينه ها را به درستى طبقه بندى نمي كنند.

دسترسى با استفاده از تلفن همراه

وقتی یک حسابدار استخدام می کنید، ممکن است ديگر به طور مستقيم به اطلاعات مالى خود دسترسى نداشته باشيد، و يا در صورتى كه مسافرت باشيد نتوانيد بر حساب هاى مالى خود به طور مستقيم نظارت كنيد.

اما هنگامى كه از يك نرم افزار حسابداری استفاده مى كنيد، می توانید از طریق تلفن همراه خود به حساب ها، گزارش ها و حتی فاکتورهاى خود دسترسی پیدا کنید و حتى هزینه ها را نیز مديريت کنید.

اگر فردی هستید که دائما در حال مسافرت هستيد و یا احتياج داريد كه هميشه از حساب هاى خود با خبر باشيد، استفاده از يك نرم افزار حسابدارى مى تواند راه حل مشكل شما باشد.

سازماندهى سوابق مالى

بیشتر مشاغل از سوابق دیجیتالی برای پیگیری هزینه ها، پرونده های کارمندان و غیره استفاده می کنند.

برخی از برنامه های حسابداری این نیاز را تشخیص می دهند و حتی به عنوان بخشی از برنامه خود ذخیره سازی دیجیتالی را ارائه می دهند. 

اين برنامه ها مى توانند رسیدها و فاکتورها را به هزینه ها اضافه كنند، اسناد را به فاکتورهای ديگر الصاق كنند و حتی قراردادهای خود را در سایت خود بارگذاری و ذخیره کنند.

ارزیابی جوانب مثبت و منفی استخدام یک حسابدار در مقابل استفاده از نرم افزار شخصی براى شما ممكن است دشوار باشد.

ولى اين تصميم گيرى فقط به ميزان بودجه شما و حس رضايت و راحتى شما در اين زمينه بستگى دارد.

اگر دوست دارید یک حرفه ای این کار را برای شما انجام دهد، پس هزینه  كردن براى استخدام يك حسابدار ارزش آن را خواهد داشت.

اگر با این وجود ترجیح می دهید پس انداز کنید و کنترل بیشتری بر امور مالی خود داشته باشید، ممکن است بخواهید از يك نرم افزار حسابداری استفاده کنید.

در طی چند سال گذشته نرم افزارها مسير بسیار طولانی اى را پست سر گذاشته اند و پيشرفت هاى چشم گيرى داشته اند، به طورى كه حتی از ٥ سال گذشته هم پیچیده تر و كار آمدتر شده اند.

علاوه بر این، نرم افزار حسابداری آن قدر مقرون به صرفه است که شما مى توانيد بدون در نظر گرفتن بودجه ى خود، از آن استفاده كنيد. 

أخيرا، طراحان نرم افزار حسابداری متوجه شده اند كه صاحبين مشاغل خودشان به شخصه حسابدار نيستند، به همين دليل نرم افزار حسابداری را به شدت كاربر پسند طراحى شده است.

حرف اخر اين كه، مهمترین عاملی که شما را در انتخاب بين نرم افزار حسابدارى و استخدام حسابدار فریب می دهد، اندازه شرکت و تعداد کارمندان شماست .

هرچه كه بيشتر رشد می کنید، انجام امور حسابداری توسط  شخص خودتان سخت تر خواهد شد.

محدود فكر نكنيد: همه را با هم استفاده كنيد!

بله، به نظر عجیب است اما می تواند یک راه حل بسیار مناسب برای مشاغل در حال رشد باشد .

البته آنچه در نرم افزار حسابداری خود انجام می دهید باید کاملا مستقل از کاری باشد که حسابدار شما انجام می دهد. 

حسابدار شما با دسترسى داشتن به نرم افزار حسابدارى شما، مى تواند به امور مالی تجارت شما نگاهی واقعی داشته باشد.

با كنار هم گذاشتن هر دو مورد و استفاده از هر دو به طور هم زمان، می توانید آرامش خاطر داشته باشید كه تجارت شما به طور حرفه اى در حال مديريت شدن است.

با سپاس از شما بابت خواندن مطب ما لطفا از لینک زیر هم بازدید کنید.

ماژولهای ERP پایا افزار


admin نیم‌رخ

با نویسنده مقاله آشنا شوید

با پایا، به قله فکر کن

حل تمام مشکلات مالی و حسابداری تان را به پایا بسپارید.